Home » Știință » Test de cultură generală. De ce trebuie să închidem electronicele în avion?

Test de cultură generală. De ce trebuie să închidem electronicele în avion?

Publicat: 19.03.2024

Telefoanele mobile, tabletele, unitățile portabile de jocuri video și alte dispozitive electronice sunt omniprezente în secolul al XXI-lea. De ce trebuie să închidem electronicele în avion?

Putem juca jocuri pe ele, comunica cu familia și cu prietenii și naviga pe internet. Ați fi tentați să credeți că acestea ar fi foarte utile pentru a vă petrece timpul într-un zbor cu avionul care durează mai multe ore, unde mișcarea de pe loc este descurajată.

Cu toate acestea, cei care au zburat în ultimul deceniu sunt familiarizați cu avertismentul prealabil la decolare de a opri toate dispozitivele electronice sau de a le pune în „modul avion” (sau „modul de zbor”) pe tot parcursul zborului.

De ce trebuie să închidem electronicele în avion?

De ce trebuie să închidem electronicele în avion? Suntem avertizați că serviciul celular trebuie oprit deoarece transmisiile dispozitivelor interferează cu echipamentele de navigație ale aeronavei. Dar se întâmplă cu adevărat acest lucru? Pot dispozitivele electronice să pună în pericol zborul?

Răspunsul scurt la această întrebare este: probabil nu; dar ar trebui să știți cum afectează dispozitivele electronice instrumentele avionului, precum și pe ceilalți pasageri pe durata zborului.

Primul pas este să știți cum funcționează dispozitivul electronic și cum interacționează acesta cu avionul. În general, pentru a se conecta la o rețea fără fir sau la un turn de telefonie celulară, dispozitivele electronice devin transmițătoare de unde radio cu putere redusă (care adesea nu depășesc 0,25 W în cazul telefoanelor mobile) care se conectează la turnuri celulare și alte receptoare care transportă semnalul în exterior, dar devin și receptoare pentru a primi semnale de intrare. Dacă turnul sau alt receptor este relativ aproape, dispozitivul nu trebuie să folosească multă putere pentru a căuta semnalul turnului și pentru a menține semnalul între turn și dispozitiv.

Cum funcționează „semnalul” telefoanelor mobile?

Când un dispozitiv electronic este în modul activ sau celular, emite un semnal radio, dar când este în modul avion, nu o face. Majoritatea companiilor aeriene observă că există o șansă ca semnalele radio trimise de un dispozitiv electronic să interfereze cu unul sau mai multe dintre sistemele importante ale unei aeronave, cum ar fi senzorii care ajută instrumentele aeronavei să comunice între ele, echipamentele de navigație, echipamentele de evitare a coliziunilor etc.

În practică, totuși, echipamentele electronice sensibile de pe aeronavele moderne sunt bine protejate împotriva undelor radio. Deși interferențele electronice din transmisiile telefoanelor mobile au fost implicate într-un accident în Elveția în 2000 și unul în Noua Zeelandă în 2003, este mult mai probabil ca transmisiile dispozitivelor pe durata zborului să irite pur și simplu echipajul de zbor, potrivit Britannica.

Acest lucru este cauzat de faptul că semnalele se înregistrează pe echipamentul lor (forțând piloții, navigatorii și operatorii de radio să lucreze mai mult pentru a citi corect instrumentele), iar semnalele sunt adesea captate în căști ca un sunet înfundat de bipăit, același tip de sunet care se aude pe difuzoarele stereo de acasă atunci când telefoanele mobile cu mesaje text sau e-mailuri necitite sunt plasate lângă ele.

De ce trebuie să închidem electronicele în avion și de ce aceasta ar putea să nu mai fie o problemă în viitor?

Astfel, „iritarea piloților” este cel mai probabil motivul pentru care companiile aeriene le cer persoanelor să-și țină dispozitivele oprite pe durata zborului. În 2014, Agenția Europeană de Siguranță a Aviației a anunțat că dispozitivele electronice nu reprezintă riscuri pentru siguranță, dar agențiile altor țări, cum ar fi Administrația Federală a Aviației (FAA) din Statele Unite și Administrația Aviației Civile din China, au menținut limitele în vigoare. În China, dispozitivele electronice trebuie să fie oprite pe durata întregului zbor, altfel utilizatorul se confruntă cu posibilitatea unei scurte șederi în închisoare și/sau cu amenzi de câteva mii de dolari.

Cu toate acestea, călătorii aerieni din toate țările ar dori să aibă posibilitatea de a face apeluri telefonice din aer folosind propriile smartphone-uri în loc să folosească serviciul de aerofonie scump pe care îl oferă unele zboruri. Un mod de a face acest lucru fără a deranja echipajul de zbor este să se reducă puterea de transmitere a semnalului telefoanelor mobile instalând turnuri celulare la bord, numite picocelule, pe fiecare aeronavă.

Picocelulele le oferă utilizatorilor de dispozitive electronice un serviciu celular apropiat care menține semnalele de transmisie la minimum. Multe companii aeriene europene folosesc echipamente de la furnizorii de servicii celulare pentru a canaliza apelurile în zbor și a le oferi pasagerilor comunicări wireless. Companiile aeriene americane au fost mai lente în adoptarea tehnologiei picocelulare, iar acestea așteaptă o decizie din partea Comisiei Federale de Comunicații (FCC), care se teme că relaxarea regulilor privind apelurile telefonice va transforma zborurile relativ liniștite în călătorii zgomotoase și obositoare.

Vă recomandăm să citiți și:

Inteligența Artificială nu poate fi controlată, conform unui studiu extins

Omenirea este cu un pas mai aproape de „memoria universală”

Oamenii de știință au descoperit ingredientul secret care poate crește autonomia vehiculelor electrice

Pe câte zile se poate întinde o prognoză meteo?

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Deși sunt „dezamăgiți”, britanicii anunță că nu vor riposta la tarifele impuse de SUA
Deși sunt „dezamăgiți”, britanicii anunță că nu vor riposta la tarifele impuse de SUA
Cuie înfipte în craniile oamenilor, ritualul șocant din Epoca Fierului
Cuie înfipte în craniile oamenilor, ritualul șocant din Epoca Fierului
Așa s-a scris ISTORIA! Legendarul Cristian Gațu, dezvăluiri în premieră despre cum a trecut prin furcile morții la JO 1972 și cum l-a pedepsit pe Gigi Becali
Așa s-a scris ISTORIA! Legendarul Cristian Gațu, dezvăluiri în premieră despre cum a trecut prin furcile morții la ...
Masculii unei specii de caracatițe paralizează femelele înainte de împerechere pentru a nu fi mâncați
Masculii unei specii de caracatițe paralizează femelele înainte de împerechere pentru a nu fi mâncați
Primele pisici domestice au ajuns în China în urmă cu 1.400 de ani, arată un studiu
Primele pisici domestice au ajuns în China în urmă cu 1.400 de ani, arată un studiu
Scurtă istorie a OZN-urilor: Suntem cu adevărat vizitați de extratereștri?
Scurtă istorie a OZN-urilor: Suntem cu adevărat vizitați de extratereștri?
Un salariu mai mare aduce mai multă satisfacție în viață, dar și mai mult stres
Un salariu mai mare aduce mai multă satisfacție în viață, dar și mai mult stres
Oamenii care petrec foarte mult timp pe rețelele sociale sunt mai expuși la afecțiuni psihiatrice
Oamenii care petrec foarte mult timp pe rețelele sociale sunt mai expuși la afecțiuni psihiatrice
Conspirații cu Gen. Emil Străinu – o nouă ediție captivantă, joi, de la 22:00
Conspirații cu Gen. Emil Străinu – o nouă ediție captivantă, joi, de la 22:00
Test de cultură generală. Cât de mari sunt inelele planetei Saturn?
Test de cultură generală. Cât de mari sunt inelele planetei Saturn?
Astronomii au descoperit patru planete care orbitează una dintre cele mai apropiate stele de Pământ
Astronomii au descoperit patru planete care orbitează una dintre cele mai apropiate stele de Pământ
Primul om din lume care a trăit cu o inimă artificială mai mult de 100 de zile
Primul om din lume care a trăit cu o inimă artificială mai mult de 100 de zile
India și Congo ar putea semna un acord de aprovizionare cu cobalt și cupru
India și Congo ar putea semna un acord de aprovizionare cu cobalt și cupru
Două noi medicamente pot ajuta pacienții cu Alzheimer să fie independenți mai mult timp
Două noi medicamente pot ajuta pacienții cu Alzheimer să fie independenți mai mult timp
Mircea Eliade, marele scriitor şi filosof care a susţinut Garda de Fier
Mircea Eliade, marele scriitor şi filosof care a susţinut Garda de Fier
De ce este Elon Musk atât de interesat de politica din România?
De ce este Elon Musk atât de interesat de politica din România?
Hackerii din Coreea de Nord au introdus aplicații infectate în Google Play
Hackerii din Coreea de Nord au introdus aplicații infectate în Google Play
Pădurea amazoniană, defrișată pentru construirea unei autostrăzi înainte de COP30
Pădurea amazoniană, defrișată pentru construirea unei autostrăzi înainte de COP30